 | Edit - komponent pola tekstowego |
Komponent 'Edit' służy do ładowania łańcuchów znaków, edycji i odczytywania jego wartości Text. Ze względu na swoje raczej niewielkie możliwości obiekt 'Edit' nie obfituje we właściwości. Pokrótce opiszę ważniejsze z nich:
- AutoSelect - przyjmuje wartości boolowskie. Gdy właściwość ta przyjmuje wartość 'true' to tekst umieszczony w polu tekstowym jest automatycznie zaznaczany.
- AutoSize - przyjmuje wartości boolowskie. Ustawienie tej właściwości na 'true' sprawia, że szerokość pola tekstowego jest automatycznie dostosowywana do rozmiaru użytej czcionki.
- CharCase - dostępne są trzy wartości:
- 'ecNormal' - są używane zarówno małe jak i wielki litery,
- 'ecLowerCase' - tekst jest zapisywany tylko małymi literami,
- 'ecUpperCase' - tekst jest zapisywany tylko wielkimi literami.
- MaxLength - przyjmuje wartości typu int. Określa długość wpisywanego tekstu. Maksymalnie: 999999999.
- PasswordChar - decyduje o charakterze wpisywanego tekstu. Pozwala na ukrywanie tekstu pod wybranym znakiem, np. przy używaniu obiektu 'Edit' do wprowadzania hasła można ukryć wprowadzany z klawiatury tekst pod znakiem gwiazdki (*) wprowadzając jako wartość tej właściwości właśnie gwiazdkę, ale można równie dobrze używać innych znaków. Wprowadzenie znaku '#0' wyłącza ukrywanie tekstu.
- Text - przyjmuje wartości typu AnsiString (łańcuch znaków). Służy do wprowadzania i odczytywania tekstu.
Niżej znajduje się opis ukrytych właściwości:
- Clear - wywołanie: 'Edit1->Clear();', usuwa zawartość pola tekstowego.
- ClearSelection - wywołanie: 'Edit1->ClearSelection();', usuwa łańcuch znaków zaznaczony w polu tekstowym.
- CopyToClipboard - wywołanie: 'Edit1->CopyToClipboard();', kopiuje zaznaczoną zawartość pola tekstowego do schowka.
- CutToClipboard - wywołanie: 'Edit1->CutToClipboard();', wycina zaznaczoną zawartość pola tekstowego i umieszcza ją w schowku.
- Modified - przyjmuje wartości typu bool. Sprawdza czy zawartość pola tekstowego uległa zmianie, jeśli tak to zwraca wartość true.
- PasteFromClipboard - wywołanie: 'Edit1->PasteFromClipboard();', wkleja zawartość schowka do pola tekstowego, ale tylko jeśli w schowku znajduje się łańcuch znaków.
- Undo - wywołanie: 'Edit1->Undo();', cofa ostatnie zmiany wprowadzone w polu tekstowym.