komunikator sieciowy

problemy z tworzeniem programów do obsługi sieci, internetu, e-mail itp..

Re: komunikator sieciowy

Nowy postprzez polymorphism » sobota, 6 września 2014, 19:39

Nie wystarczy jakiś dodatkowy kod w programie?

Nie.

Jak ustawia się ruter i gdzie to zrobić, żeby mogło zadziałać ?

Odpowiedź na pytanie "jak" zależy od typu/modelu/marki routera. Pogrzeb w ustawieniach routera, na pewno to gdzieś tam jest. Na moim D-Linku tabela z przekierowaniami nazywa się "Virtual Server". A tak to wygląda:

dir-825-Virtual-Server.jpg


Zatem jeśli masz router tej samej firmy, przekierowania znajdziesz prawdopodobnie pod tą samą nazwą opcji. Jeśli nie, użyj google ;)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio edytowano sobota, 6 września 2014, 19:43 przez Cyfrowy Baron, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wstawiłem obrazek na forum, by pozostał na wieki dla potomnych.
C++ Reference - opis wszystkich klas STL-a i funkcji C.
Avatar użytkownika
polymorphism
Doświadczony Programista ● Moderator
Doświadczony Programista ● Moderator
 
Posty: 2156
Dołączył(a): piątek, 19 grudnia 2008, 13:04
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 200
System operacyjny: Windows 8.1
Windows 10
Linux Mint 21.1
Kompilator: Visual Studio
Visual Studio Code
MSYS2 (MinGW, clang)
g++
clang
Gadu Gadu: 0
    Windows 7Firefox

Re: komunikator sieciowy

Nowy postprzez Arkoarek » sobota, 6 września 2014, 22:32

No tak ale do gg czy skype nie trzeba przekierowywać rutera. Ja mam zresztą Livebox-a to i tak inaczej.
Avatar użytkownika
Arkoarek
Bladawiec
Bladawiec
 
Posty: 21
Dołączył(a): środa, 16 października 2013, 14:51
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 0
System operacyjny: Windows 10
Kompilator: Borland C++Builder 6
Gadu Gadu: 0
    Windows XPFirefox

Re: komunikator sieciowy

Nowy postprzez Cyfrowy Baron » niedziela, 7 września 2014, 08:48

Arkoarek napisał(a):No tak ale do gg czy skype nie trzeba przekierowywać rutera..


Nie trzeba bo serwer GG i SKYPE znajduje się na zewnątrz, czyli ty masz do routera przypisany zewnętrzny adres IP, a komputer łączy się z routerem przez wewnętrzny IP. Tymczasem ty testujesz swoje aplikacje typu klient-serwer wewnątrz sieci LAN. Gdybyś umieścił swój serwer na innym komputerze nie podłączonym do twojego routera to wtedy byłaby do dokładnie taka sama sytuacja jak w przypadku GG i SKYPE, czyli klient na twoim komputerze mógłby się połączyć z serwerem na komputerze spoza twojej sieci LAN tylko przez zewnętrzne IP. Prościej już chyba nie da się tego wyjaśnić.
Avatar użytkownika
Cyfrowy Baron
Administrator
Administrator
 
Posty: 4716
Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2008, 15:17
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 442
System operacyjny: Windows 7 x64 SP1
Kompilator: Embarcadero RAD Studio XE2
C++ Builder XE2 Update 4
SKYPE: cyfbar
Gadu Gadu: 0
    Windows 7Firefox

Re: komunikator sieciowy

Nowy postprzez polymorphism » niedziela, 7 września 2014, 09:33

No tak ale do gg czy skype nie trzeba przekierowywać rutera.

Ale jakbyś postawił serwer GG lub Skype'a na swoim komputerze za NAT-em, też musiałbyś przekierować port(y). Router musi wiedzieć na który komputer w LAN-ie kierować próby łączenia się z zewnątrz na dany port. Klient, taki jak np. GG czy przeglądarka www, nie wymaga przekierowania, ponieważ to on nawiązuje połączenie.

Ciekawostka: sprytniejsze routery są w stanie automatycznie i tymczasowo przekierować port dla połączeń FTP pracujących w aktywnym trybie transferu danych.

Ja mam zresztą Livebox-a to i tak inaczej.

Livebox 2.0 - przekierowanie portów <--- czyżby? Jak dla mnie to to wygląda praktycznie tak samo. Rozumiem, że jesteś nowy w internetach i szukanie informacji to nie lada problem.
C++ Reference - opis wszystkich klas STL-a i funkcji C.
Avatar użytkownika
polymorphism
Doświadczony Programista ● Moderator
Doświadczony Programista ● Moderator
 
Posty: 2156
Dołączył(a): piątek, 19 grudnia 2008, 13:04
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 200
System operacyjny: Windows 8.1
Windows 10
Linux Mint 21.1
Kompilator: Visual Studio
Visual Studio Code
MSYS2 (MinGW, clang)
g++
clang
Gadu Gadu: 0
    Windows XPFirefox

Re: komunikator sieciowy

Nowy postprzez Arkoarek » niedziela, 7 września 2014, 14:24

Tak jeśli chodzi o internet i jego funkcjonowanie to cienko u mnie.
Coś się udało ale nie bez błędu. Ustawiłem modem :
- aplikacja / usługa : FTP Server
- protokół : TCP.
- port wewnętrzny : 1024;
- port zewnętrzny : 1024;
Oraz podałem nazwę komputera.

Klient na IP zewnętrznym zdołał się podłączyć. Z serwera udało się wysłać jedną wiadomość ale gdy wysyłam wiadomość z klienta pojawia się wiadomość o błędzie : "Błąd w rozłączeniu". ( Używam programu "Komunikator sieciowy" ) . Zaś na komputerze gdzie jest serwer po czasie pojawi się komunikat "Asynchronous socket error 10053" .
Avatar użytkownika
Arkoarek
Bladawiec
Bladawiec
 
Posty: 21
Dołączył(a): środa, 16 października 2013, 14:51
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 0
System operacyjny: Windows 10
Kompilator: Borland C++Builder 6
Gadu Gadu: 0
    Windows XPFirefox

Re: komunikator sieciowy

Nowy postprzez polymorphism » niedziela, 7 września 2014, 18:25

Według dokumentacji błąd numer 10053 to:

Software caused connection abort.

An established connection was aborted by the software in your host computer, possibly due to a data transmission time-out or protocol error.



Jeśli na LAN-ie wszystko chodziło ok, to sprawdź zaporę.
C++ Reference - opis wszystkich klas STL-a i funkcji C.
Avatar użytkownika
polymorphism
Doświadczony Programista ● Moderator
Doświadczony Programista ● Moderator
 
Posty: 2156
Dołączył(a): piątek, 19 grudnia 2008, 13:04
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 200
System operacyjny: Windows 8.1
Windows 10
Linux Mint 21.1
Kompilator: Visual Studio
Visual Studio Code
MSYS2 (MinGW, clang)
g++
clang
Gadu Gadu: 0
    Windows 7Firefox

Poprzednia strona

  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Powrót do Aplikacje sieciowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości

cron