jestem programistą "z doskoku". programowałem w wielu językach zaczynając od BASICa i assemblera na C64 a na ActionScript kończąc. zwykle uczyłem się języka do wykonania konkretnego zadania nie zagłębiając się zanadto w jego zawiłościach. obecnie przyswajam programowanie obiektowe w C++ i nie ukrywam, że dzięki Waszemu serwisowi udało mi się niemal osiągnąć zamierzony cel. jednak o ile samo napisanie działającej aplikacji nie jest szczególnie trudne, to jednak jej szybkość działania czy "piękno kodu" wymaga jednak czegoś więcej niż analiza kodu a'la Bill Gates ze stopki Barona. postanowiłem więc zapytać o kilka spraw licząc na dopracowanie programu. jednocześnie przepraszam za niefachowe określenia, które na pewno się zdarzą, gdyż nie jestem jeszcze zaznajomiony ze słownictwem.
poniżej zamieszczam kod okrojonej wersji programu, a w załącznikach exe'ka i źródło (BCB 6).
#include <vcl.h>
#include <vector>
#pragma hdrstop
using namespace std;
#include <math.h>
#include "Unit1.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
TForm1 *Form1;
vector<Clip> klip;
Clip tmp(100,4);
int akcja = -1;
int X0, S0;
int dX, dY, selected = 0;
void upd_status ()
{
Form1->Edit1->Text = tmp.s;
Form1->Edit2->Text = tmp.t;
}
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
: TForm(Owner)
{
DoubleBuffered = true;
Edit1->Parent = StatusBar1;
Edit2->Parent = StatusBar1;
BitBtn1->Parent = StatusBar1;
klip.push_back(tmp);
if (klip.size()) klip.pop_back();
upd_status();
}
void rysuj ()
{
int Y=Form1->Image2->Picture->Bitmap->Height+dY;
Form1->Image2->Picture->Bitmap->PixelFormat = pf32bit;
Form1->Image2->Canvas->Brush->Color = clWhite;
Form1->Image2->Canvas->FillRect(Form1->Image2->BoundsRect);
Form1->Image2->Canvas->Brush->Style = bsSolid;
Form1->Image2->Canvas->Brush->Color = clYellow;
for (unsigned int i=0; i<klip.size(); i++)
{