CYFROWY BARON • PROGRAMOWANIE • Zobacz wątek - Edycja Cofnij

Edycja Cofnij

problemy z tworzeniem aplikacji graficznych oraz audio i wideo

Edycja Cofnij

Nowy postprzez Frytek18 » poniedziałek, 28 maja 2012, 12:50

KOD cpp:     UKRYJ  
void __fastcall TForm1::UndoClick(TObject *Sender)
{
  Graphics::TBitmap *Bitmap2;

   if (Clipboard()->HasFormat(CF_BITMAP)){
         Bitmap2 = new Graphics::TBitmap();
                try{
                   Bitmap2->Assign(Clipboard());
                   Image->Canvas->Draw(0, 0, Bitmap2);
                   delete Bitmap2;
                }
                catch(...) {
                   delete Bitmap2;
                }
  }
}

Mam coś takiego no i działą ale robi tylko cofa jedna akcje do tyłu mniejsza o to ale istnieje inny problem ponieważ nie jest kasowane po zamknieciu programu tzn jak odpale program cos narysuje i znowu cos narysuje i klikne opcje edycja cofnij to mi cofnie to co namalowałem i zamkne porgram i znowu odpale i odrazu klikne edycja cofnij to pokaże mi sie to co namalowałem wczesniej i nie wiem jak to skasowac tak jak by w pamieci był ten obrazek
Avatar użytkownika
Frytek18
Homos antropiczny
Homos antropiczny
 
Posty: 60
Dołączył(a): czwartek, 17 maja 2012, 19:05
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
System operacyjny: WIN XP 32 bit
Kompilator: Embarcadero RAD Studio 2010 C++
Gadu Gadu: 5032466
    Windows XPFirefox

Re: Edycja Cofnij

Nowy postprzez Cyfrowy Baron » wtorek, 29 maja 2012, 09:12

Cała ta Edycja - Cofnij w tym kodzie odbywa się poprzez schowek:

Frytek18 napisał(a):
KOD cpp:     UKRYJ  
Bitmap2->Assign(Clipboard());


a po zamknięciu programu schowek nie jest opróżniany więc Cofnij powoduje wklejenie zawartości schowka do Image o ile w schowku jest jakaś grafika. Co można z tym zrobić? Można np. opróżnić zawartość schowka po wklejeniu bitmapy:

KOD cpp:     UKRYJ  
Clipboard()->Clear();


Używanie schowka do przechowywania historii zdarzeń w Image nie jest dobrym pomysłem, gdyż możesz przechowywać tylko jedno zdarzenie, a poza tym jeżeli umieścisz bitmapę w schowku, a potem coś innego skopiujesz do schowka to bitmapa zostanie usunięta i Cofnij nie zadziała.
Zakładając, że chcesz np. przechowywać historię do 4 zdarzeń można stworzyć w tablicę obiektów TBitmap do przechowywania 4 obiektów i potem po wywołaniu cofnij wczytywać zawartość tych bitmap w odwrotnej kolejności. To jednak złożony problem, a ja nie mam dziś czasu (aż do soboty), żeby napisać ten kod za ciebie. tablicę możesz stworzyć tak:

Plik nagłówkowy np. Unit1.h
KOD cpp:     UKRYJ  
private:
        Graphics::TBitmap *HistoryBMP[4];


Plik źródłowy np. Unit1.cpp
KOD cpp:     UKRYJ  
TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
        : TForm(Owner)
{
 for(int x = 0; x < 4; x++)
 {
   HistoryBMP[x] = new Graphics::TBitmap();
 }
}


Do takich bitmap odwołujesz się w prosty sposób podając ich numer:

KOD cpp:     UKRYJ  
HistoryBMBP[numer]-> ...
Image1->Canvas->Draw(0, 0, HistoryBMP[numer]);


Pamiętaj, że zanim cokolwiek wkleisz do obiektu typu TBitmap to najpierw musisz ustalić jego rozmiar.

Zamiast tablicą lepiej byłoby posłużyć się jakimś kontenerem, ale to raczej dla Ciebie za trudne.

Za ten post autor Cyfrowy Baron otrzymał podziękowanie od:
event15
Avatar użytkownika
Cyfrowy Baron
Administrator
Administrator
 
Posty: 4716
Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2008, 15:17
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 442
System operacyjny: Windows 7 x64 SP1
Kompilator: Embarcadero RAD Studio XE2
C++ Builder XE2 Update 4
SKYPE: cyfbar
Gadu Gadu: 0
    Windows XPFirefox

Re: Edycja Cofnij

Nowy postprzez event15 » niedziela, 3 marca 2013, 15:22

Mógłby ktoś lepiej to opisać? Próbuję z tym kodem z postu powyżej coś wymodzić, ale już tracę siły na to. Co chwila dostaję access violation.
Avatar użytkownika
event15
Bladawiec
Bladawiec
 
Posty: 19
Dołączył(a): środa, 27 lutego 2013, 16:44
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
System operacyjny: Windows 7
Kompilator: Personal 6
XE 2
Gadu Gadu: 0
    Windows 7Chrome

Re: Edycja Cofnij

Nowy postprzez Cyfrowy Baron » niedziela, 3 marca 2013, 15:31

Pokaż swój kod, a wskażemy ci błędy.
Avatar użytkownika
Cyfrowy Baron
Administrator
Administrator
 
Posty: 4716
Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2008, 15:17
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 442
System operacyjny: Windows 7 x64 SP1
Kompilator: Embarcadero RAD Studio XE2
C++ Builder XE2 Update 4
SKYPE: cyfbar
Gadu Gadu: 0
    Windows XPFirefox

Re: Edycja Cofnij

Nowy postprzez event15 » niedziela, 3 marca 2013, 16:00

KOD cpp:     UKRYJ  
//---------------------------------------------------------------------------

#include <vcl.h>
#pragma hdrstop

#include "Unit1.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
TForm1 *Form1;
TPoint Origin, MovePt;
bool Drawing;
enum TDrawingTool { dtLine, dtRectangle, dtFreeHand, dtRubber, dtBucket };
TDrawingTool DrawingTool;
TColor tlo;
TBrushStyle OldBrush, CurrentBrush;
TPenStyle OldPen, CurrentPen;
Graphics::TBitmap *HistoryBMP[4];
int i = 0;
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
        : TForm(Owner)
{
        tlo = clWhite;
        Image1->Canvas->Brush->Color = tlo;
        SpinEdit1->Value = Image1->Canvas->Pen->Width;
        DoubleBuffered = true;
        for(i = 0; i < 4; i++)
        {
                HistoryBMP[i] = new Graphics::TBitmap;
                HistoryBMP[i]->Width = Form1->Image1->Picture->Width;
                HistoryBMP[i]->Height = Form1->Image1->Picture->Height;
        }
        i = 0;
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::Image1MouseDown(TObject *Sender, TMouseButton Button, TShiftState Shift,
          int X, int Y)
{
        // Zapis poprzednich danych
        OldBrush    = Image1->Canvas->Brush->Style;
        OldPen      = Image1->Canvas->Pen->Style;

        CurrentBrush    = bsClear;
        CurrentPen      = psSolid;

        // Ustawienie zaznaczenia;
        HistoryBMP[i]->Canvas->Brush->Style = CurrentBrush;
        HistoryBMP[i]->Canvas->Pen->Style   = CurrentPen;


        Drawing = true;
        HistoryBMP[i]->Canvas->MoveTo(X, Y);
        Origin = Point(X, Y);
        MovePt = Origin;

        if(DrawingTool == dtRubber) HistoryBMP[i]->Canvas->Pen->Color = tlo;
        else HistoryBMP[i]->Canvas->Pen->Color = clBlack;

        TVarRec tempvar[2] = {X, Y};
        StatusBar1->Panels->Items[0]->Text = Format("Origin: (%d, %d)", tempvar, 2);
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::Image1MouseUp(TObject *Sender, TMouseButton Button, TShiftState Shift,
          int X, int Y)
{

        HistoryBMP[i]->Canvas->Brush->Style = OldBrush;
        HistoryBMP[i]->Canvas->Pen->Style   = OldPen;

        if (Drawing)
        {
                DrawShape(Origin, Point(X, Y), pmCopy);
                Drawing = false;
        }
        Image1->Canvas->Draw(0, 0, HistoryBMP[i]);
        i++;
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::Image1MouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift, int X,
                  int Y)
{
        if (Drawing)
        {
                if((DrawingTool == dtFreeHand) || (DrawingTool == dtRubber)) DrawShape(Origin, MovePt, pmCopy);
                else DrawShape(Origin, MovePt, pmNotXor);

                MovePt = Point(X, Y);

                if((DrawingTool == dtFreeHand) || (DrawingTool == dtRubber)) DrawShape(Origin, MovePt, pmCopy);
                else DrawShape(Origin, MovePt, pmNotXor);
        }

        TVarRec tempvar[2] = {X, Y};
        StatusBar1->Panels->Items[1]->Text = Format("Current: (%d, %d)", tempvar, 2);
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::DrawShape(TPoint TopLeft, TPoint BottomRight, TPenMode AMode){
        Image1->Canvas->Pen->Mode = AMode;

        switch (DrawingTool)
        {
                case dtLine:
                {
                        HistoryBMP[i]->Canvas->MoveTo(TopLeft.x, TopLeft.y);
                        HistoryBMP[i]->Canvas->LineTo(BottomRight.x, BottomRight.y);
                        break;
                }
                case dtFreeHand:
                {
                        HistoryBMP[i]->Canvas->LineTo(BottomRight.x, BottomRight.y);
                        break;
                }
                case dtRubber:
                {
                        HistoryBMP[i]->Canvas->LineTo(BottomRight.x, BottomRight.y);
                        break;
                }
                case dtBucket:
                {
                        HistoryBMP[i]->Canvas->FloodFill(TopLeft.x, TopLeft.y, HistoryBMP[i]->Canvas->Pixels[TopLeft.x][TopLeft.y], fsSurface);
                        break;
                }

                case dtRectangle:
                {
                        HistoryBMP[i]->Canvas->Rectangle(TopLeft.x, TopLeft.y, BottomRight.x, BottomRight.y);
                        break;
                }
        }
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
        DrawingTool = dtRectangle;
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::Button2Click(TObject *Sender)
{
        DrawingTool = dtLine;
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::Button3Click(TObject *Sender)
{
        DrawingTool = dtFreeHand;
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::SpinEdit1Change(TObject *Sender)
{
        HistoryBMP[i]->Canvas->Pen->Width = SpinEdit1->Value;
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::Button4Click(TObject *Sender)
{
        DrawingTool = dtRubber;
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::Button5Click(TObject *Sender)
{
        HistoryBMP[i]->Canvas->Brush->Color = clRed;
        DrawingTool = dtBucket;
}
//---------------------------------------------------------------------------


Z tym, że edytowałem wcześniej już utworzony kod, gdzie zamiast HistoryBMP[i] było wszędzie Image1->.

Swoją drogą jakoś nie pasuje mi takie rozwiązanie, ponieważ np jak zrobię 5 czynności to domyślam się, że przekroczę zakres w historii, co prawdopodobnie walnie mi błędem.
Avatar użytkownika
event15
Bladawiec
Bladawiec
 
Posty: 19
Dołączył(a): środa, 27 lutego 2013, 16:44
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
System operacyjny: Windows 7
Kompilator: Personal 6
XE 2
Gadu Gadu: 0
    Windows 7Chrome

Re: Edycja Cofnij

Nowy postprzez Cyfrowy Baron » niedziela, 3 marca 2013, 16:32

Nie rysuj po historii, lecz po właściwym obiekcie, a po skończeniu rysowania, np. po OnMouseUp przekopiuj rysunek do historii. Zasadę już znasz. Nie masz innej możliwości przechowania historii bitmap niż w bitmapie.

W zdarzeniu Image1MouseUp inkrementujesz zmienną i o jedne przy każdym wywołaniu tego zdarzenia, ale nigdzie nie zerujesz tej zmiennej i nie sprawdzasz czy nie przekroczyła wartości 3. Jeżeli zmienna będzie miała wartość większą niż 3 to masz błąd bo w zdarzeniu DrawShape używasz tej zmiennej do określania bitmapy historii.

Skomplikowałeś to sobie, rysując po historii zamiast kopiować bitmapy do historii.
Avatar użytkownika
Cyfrowy Baron
Administrator
Administrator
 
Posty: 4716
Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2008, 15:17
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 442
System operacyjny: Windows 7 x64 SP1
Kompilator: Embarcadero RAD Studio XE2
C++ Builder XE2 Update 4
SKYPE: cyfbar
Gadu Gadu: 0
    Windows XPFirefox

Re: Edycja Cofnij

Nowy postprzez event15 » niedziela, 3 marca 2013, 17:34

Dziękuję.

Moje niedopatrzenie i zmęczenie.
Avatar użytkownika
event15
Bladawiec
Bladawiec
 
Posty: 19
Dołączył(a): środa, 27 lutego 2013, 16:44
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
System operacyjny: Windows 7
Kompilator: Personal 6
XE 2
Gadu Gadu: 0
    Windows 7Chrome

Re: Edycja Cofnij

Nowy postprzez event15 » niedziela, 3 marca 2013, 18:02

Dobra, ale aplikacja działa w ten sposób, że mogę rysować tylko tyle razy, ile jest obiektów w tablicy HistoryBMP[].
Musiałbym znaleźć sposób na usuwanie początkowej bitmapy, przesunięcia całej tablicy w lewo i kontynuowania edycji.

Da się zrobić to na tak stworzonych tablicach?


--- EDIT ----
Ok. Trochę posiedziałem i na chwilę obecną przesunąłem tak, jak chciałem elementy tablicy w lewo.
Kod: Zaznacz cały
#include <iostream>

using namespace std;

const int ile = 10; // liczba komórek tablicy
const int pozycja = 0;  // pozycja usuwania

int main()
{
    int tab[ile], i;

    for(i = 0; i < ile; i++) tab[i] = i;
    for(i = 0; i < ile; i++) cout << "tab[" << i << "] = " << tab[i] << endl;
    cout << endl << endl;
// przesuwamy komórki
    for(i = pozycja; i <= ile - 2; i++) tab[i] = tab[i + 1];
// na ostatniej pozycji umieszczamy 0 - w programie aktualną bitmape
    tab[ile - 1] = 0;
// wyświetlamy zawartość tablicy po przesunieciu
    for(i = 0; i < ile; i++) cout << "tab[" << i << "] = " << tab[i] << endl;

    return 0;
}


Co daje wynik:
tab[0] = 0
tab[1] = 1
tab[2] = 2
tab[3] = 3
tab[4] = 4
tab[5] = 5
tab[6] = 6
tab[7] = 7
tab[8] = 8
tab[9] = 9


tab[0] = 1
tab[1] = 2
tab[2] = 3
tab[3] = 4
tab[4] = 5
tab[5] = 6
tab[6] = 7
tab[7] = 8
tab[8] = 9
tab[9] = 0


Teraz tylko zaimplementować to w C++Builderze, mam nadzieję, że uda się.
Avatar użytkownika
event15
Bladawiec
Bladawiec
 
Posty: 19
Dołączył(a): środa, 27 lutego 2013, 16:44
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
System operacyjny: Windows 7
Kompilator: Personal 6
XE 2
Gadu Gadu: 0
    Windows 7Chrome

Re: Edycja Cofnij

Nowy postprzez Cyfrowy Baron » niedziela, 3 marca 2013, 18:29

Da się jeżeli posłużysz się vector'em.
Avatar użytkownika
Cyfrowy Baron
Administrator
Administrator
 
Posty: 4716
Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2008, 15:17
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 442
System operacyjny: Windows 7 x64 SP1
Kompilator: Embarcadero RAD Studio XE2
C++ Builder XE2 Update 4
SKYPE: cyfbar
Gadu Gadu: 0
    Windows XPFirefox

Re: Edycja Cofnij

Nowy postprzez Cyfrowy Baron » niedziela, 3 marca 2013, 20:07

Nie uzupełniaj tylko pisz nowe posty. Na vector'ach byłoby dużo prościej i nie musiałbyś określać z góry rozmiaru tablicy. Usunięcie elementy vector'a powoduje przesunięcie pozostałych.
Avatar użytkownika
Cyfrowy Baron
Administrator
Administrator
 
Posty: 4716
Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2008, 15:17
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 442
System operacyjny: Windows 7 x64 SP1
Kompilator: Embarcadero RAD Studio XE2
C++ Builder XE2 Update 4
SKYPE: cyfbar
Gadu Gadu: 0
    Windows XPFirefox


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Powrót do Aplikacje multimedialne, graficzne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości

cron