Jak mi z nim nie wyjdzie to wypróbuje to TCanvas.
Z tych trzech możliwości TCanvas jest najprostsze, gdyż GDI+ również bazuje na TCanvas
Wprawdzie nie wiem jak to dzisiaj wygląda, ale pierwsze wersje tej biblioteki były niemiłosiernie wolne (brak sprzętowego wsparcia), przez co GDI wciąż było jedynym sensownym wyborem, jeśli chodzi o szybkie rysowanie.
TCanvas to VCL-owa obudowa windowsowego GDI
Cyfrowy Baron napisał(a):Jedno przeczy drugiemu.
Jeżeli ma to być aplikacja okienkowa, to nie masz wielkiego wyboru, możesz wykorzystać TCanvas, GDI+ lub DirectDraw. Z tych trzech możliwości TCanvas jest najprostsze gdyż bazuje na GDI, a DirectDraw wymaga znajomości obsługi DirectX. |
bool startStop=0;
(...)
void Tokno_life::wypiszKomorki()//wypisuje plansze z komórkami na ekran
{(...)}
void Tokno_life::nastepnePokolenie(int x)//oblicza następne pokolenie, x - ilość pokoleń do obliczenia
{(...)}
void __fastcall Tokno_life::start_stop_BTNClick(TObject *Sender)
{
if(startStop==0)
{
startStop=1;
start_stop_BTN->Caption="Stop";
}
else
{
startStop=0;
start_stop_BTN->Caption="Start";
}
}
while(true)
{
nastepnePokolenie(1)
wypiszKomorki()
}
// zmienna globalna
bool przerwij = true;
//------------------------------------------
while(przerwij)
{
nastepnePokolenie(1);
wypiszKomorki();
Application->ProcessMessages(); // odświeżanie kolejki komunikatów
}
//----------------------------------------
// by przerwać pętlę wystarczy
przerwij = false;
Powrót do Aplikacje multimedialne, graficzne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości