Algorytmy arytmetyczne
W tym dziale przedstawię przykłady algorytmów arytmetycznych, które mogą mieć zastosowanie w programach. Jednak moim celem przy tworzeniu tego działu jest pokazanie jak można za pomocą języka C++ zapisywać proste i złożone operacje matematyczne, dlatego nie będę tutej pokazywał praktycznych przykładów zastosowania algorytmów. Przedmiotem moich dociekań będą konkretne implementacje podstawowych typów podejść stosowanych do danych strukturalnych.
Menu |
| // Plik źródłowy np. Unit1.cpp //-------------------------------- #include <vcl.h> #pragma hdrstop #include "Unit1.h" #include <math.h> //importowany plik //-------------------------------- #pragma package(smart_init) #pragma resource "*.dfm" TForm1 *Form1; //-------------------------------- |
| // Plik źródłowy np. Unit1.cpp //-------------------------------- struct punkt { float X; float Y; }; //-------------------------------- |
| // Plik źródłowy np. Unit1.cpp //-------------------------------- float dystans(punkt a, punkt b) { float dx = a.X - b.X; float dy = a.Y - b.Y; return sqrt(dx*dx + dy*dy); } //-------------------------------- |
| // Plik źródłowy np. Unit1.cpp //-------------------------------- void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender) { punkt A; A.X = 1.0; A.Y = 1.0; punkt B; B.X = 2.0; B.Y = 2.0; float q = dystans(A, B); Label1->Caption = FloatToStrF(q, ffNumber, 12, 2); // tutej następuje konwersja i formatowanie zmiennej typu float na zmienną typu String. //-------------------------------- |