 | Image - komponent obrazów graficznych |
Komponent 'Image' jest wykorzystywany do umieszczania plików graficznych w formacie BMP, ICO, EMF, WMF, w wersjach Borland C++ Builder 4 i wyżej możliwe jest również ładowanie do tego obiektu obrazów w formacie JPG. Jeśli używasz wcześniejszych wersji BCB możesz ściągnąć sobie i zainstalować pakiet TJPEGImage. Obiekt Image nie zawiera wielu właściwości, a oto opis niektórych z nich:
- AutoSize - przyjmuje wartości boolowskie. Ustawienie tej właściwości na true sprawia, że rozmiar komponentu jest automatycznie dostosowywany do rozmiaru wczytywanego obrazka.
- Center - przyjmuje wartości boolowskie. Ustawienie tej właściwości na true sprawia, że wczytywany obrazek zostaje wyśrodkowany w komponencie.
- Picture - ta właściwość służy do wczytywania obrazka.
- Stretch - przyjmuje wartości boolowskie. Ustawienie tej właściwości na true sprawia, że wczytywany obrazek jest dostosowywany do rozmiaru komponentu. Może powodować rozciągniecie lub ściśnięcie obrazka.
- Transparent - przyjmuje wartości boolowskie. Ustawienie tej wartości na true sprawia, że tło obrazka (kolor domyślny - kolor lewego dolnego piksela) staje się przeźroczysty.
Niżej znajduje się opis właściwości ukrytych.
- Canvas - patrz: opis obiektu Canvas.
- Picture->LoadFromFile - wywołanie: 'Image1->Picture->LoadFromFile(NazwaPliku);', służy do wczytywania plików graficznych.
- Picture->SaveToFile - wywołanie: 'Image1->Picture->SaveToFile(NazwaPliku);', służy do zapisywania zawartości obiektu 'Image' do pliku.
- Picture->Graphic->Modified - przykładowe zastosowanie: 'if(Image1->Picture->Graphic->Modified)ShowMessage("Plik został zmodyfikowany");'. Zwraca wartość typu bool, służy do sprawdzania czy zawartość obiektu 'Image' uległa zmianie, jeśli tak to zwraca wartość true.