Przecież okno ma dwie właściwości:
AlphaBlend = true - włącza przeźroczystość okna
AlphaBlendValue - określa stopień przeźroczystości w zakresie od 0 - całkowicie przeźroczyste do 255 nieprzeźroczyste.
Problem w tym, że jeżeli określisz w ten sposób przeźroczystość okna to wszystko na tym oknie będzie miało ten sam stopień przeźroczystości, czyli nie tylko np. Bitmapa wczytana np. do Image, ale również wszystkie przyciski, itp.
By to zrobić inaczej musiałbyś użyć dwóch okien z których to pod spodem jest tylko tłem dla tego na wierzchu. Spodnie okno ma regulowany stopień przeźroczystości, a to wierzchnie nie. Okno wierzchnie jest jednak całkowicie przeźroczyste poprzez usunięcie koloru TransparentColor = true, a w TransparentColorValue określasz kolor, który ma być przeźroczysty potem nadajesz oknu kolor ten sam który jest w TransparentColorValue.
TAdvSplashScreen działa na zasadzie rysowania na ekranie z użyciem masek, to nie jest obiekt, który by posiadał powierzchnię lecz zwykła grafika.
Mironas napisał(a):Ten dymek z cieniowanym obrysem i przeźroczystością to grafika PNG którą umieściłem w tym komponencie.
Niczego nie umieściłeś w komponencie, lecz wskazałeś komponentowi grafikę którą ma odrysować na ekranie. Ten komponent nie posiada powierzchni na której można by cokolwiek umieścić. To działa bardziej jak dymek podpowiedzi.
Mironas napisał(a):jak chciałem zrobić zrzut ekranu za pomocą programu MWSnap3 to po kliknięciu 'Zrzucaj...' dymek zniknął.
Gdyż to nie jest okno, lecz grafika, więc nie dało się pobrać do niej uchwytu. PrtScr zrobił zrzut całej zawartości ekranu, ale spróbuj zrobić zrzut dymka z kombinacją Alt+PrtScr a efekt będzie taki sam jak w MWSnap3.
Takie sztuczki z oknem można bez problemu realizować w Windows 7 gdyż ten system to obsługuje, ale w Windows XP tego nie ma dlatego jest to takie kombinowane.
Nie licz na to, że umieszczając grafikę na oknie załatwisz sprawę. Czytałem kiedyś o tym i wiem, że potrzeba jakichś masek, ale nie było kodu więc nie kontynuowałem tematu.