Jeżeli chodzi o komponent TMediaPlayer ze środowiska C++Builder, to korzysta on tylko z kodeków systemowych. Musisz mieć więc zainstalowane kodeki w systemie. Temat tworzenia aplikacji multimedialnych jest mi w większości obcy, ale wydaje mi się, że to nie kwestia komponentu lecz takiego zaprogramowania aplikacji, by używała kodeków do niej dołączonych miast kodeków systemowych.
Do tworzenia zaawansowanych aplikacji multimedialnych potrzebujesz bardziej rozbudowanej biblioteki, np.
TVideoGrabber:
TVideoGrabber to uniwersalny komponent do przechwytywania i odtwarzania wideo dostępnych dla Delphi i C++ Builder (jako natywny komponent VCL), oraz dla Visual Basic i Visual C++ (jako kontrolka OCX ActiveX). Został on zaprojektowany w sposób umożliwiający łatwe, intuicyjne i szybkie tworzenie aplikacji do przetwarzania wideo. TVideoGrabber pozwala przechwytywać materiały audio i wideo z analogowych lub cyfrowych źródeł, takich jak FireWire (IEEE1394) kamery, kamery DV, USB kamery internetowe, karty TV, karty PCI composite, urządzeń USB. Główne funkcje obejmują nagrywanie (AVI, ASF, WAV, MP3 i MPEG2 (np. Hauppauge PVR, Plextor ConvertX ...), audio / kompresję wideo w locie lub po nagrywania, transmisję strumieniową bezpośrednio z sieci, itp... Odtwarza większość plików wideo: WMV, AVI, ASF, MPG, MP4 , MOV oraz plików audio: WAV, MP3. Potrafi również nagrywać do tych formatów. |